Alle kan lære, at de kan lære

På Gødvad Efterskole har vi siden 1981 undervist unge med indlæringsvanskeligheder og særlige behov i undervisningen.

Alle kan lære. Og alle kan lære, at de kan lære. Derfor er Gødvad Efterskole et godt sted at være – og et godt sted at lære.

Vores undervisning er tilpasset den enkelte elev, og vores undervisning er noget anderledes fra den, de unge måske kender fra folkeskolen eller specialskolen. Undervisningen foregår både i et klasselokale, ude på skolens marker, i staldene, i køkkenet og på scenen – eller andre steder, hvor det giver mening. Vores erfaring er, at vores elever lærer mere ved at stå med udfordringerne i hænderne i stedet for at læse om dem i en bog.

På Gødvad får eleverne selvtillid og selvværd og dermed et solidt rygstød til deres videre færd ud i livet. Vi klæder eleverne på til at kunne finde og gennemføre den ungdomsuddannelse, der er den rigtige for netop dem.

Gødvad Efterskole er prøvefri i henhold til loven om de frie kostskoler. Det er vigtigt, at I er opmærksomme på dette, når I tilmelder jeres barn til skolen.

Tilmeld dig Åbent Hus

For at blive elev på Gødvad Efterskole skal du besøge os sammen med dine forældre.

Vi begynder kl. 10.15 med introduktion til skolen. Herefter er der rundvisning på skolen og møde med lærere og elever. Besøget slutter med en samtale, hvor I kan stille spørgsmål og få en snak om det at gå på efterskole. Besøget varer ca. til kl 12.00.

Er I forhindret i at komme på besøg på en af vores besøgsdage, er I altid velkommen en anden dag, der passer jer bedre. Kontakt skolen for at aftale et tidspunkt.