Ofte stillede spørgsmål til dit besøg
Hvordan foregår et besøg hos jer?
Vi ved, at store åbent-hus-arrangementer kan være stressende. Derfor afholder vi “besøg helt uden stress”. Det betyder, at I får en personlig og rolig rundvisning på skolen, hvor vi har tid til at snakke om lige præcis jeres barns behov og udfordringer, uden at der er en masse andre mennesker omkring jer.
Skal den unge (eleven) være med til besøget?
Ja, vi anbefaler altid, at den unge selv er med. Det er utrolig vigtigt, at eleven selv får lov til at mærke stemningen på skolen, se værkstederne og hilse på en lærer. Vi gør os meget umage for, at besøget sker på den unges præmisser, så det bliver en tryg oplevelse.
Hvor lang tid tager et besøg typisk?
Et besøg tager typisk mellem 1 og 1,5 time. Det giver os tid nok til både at vise jer rundt på værelserne, linjefagene og fællesarealerne, og til at tage en uforpligtende snak over en kop kaffe om, hvordan et efterskoleophold kunne se ud for jer.
Skal vi have papirer eller udtalelser fra kommunen med?
Nej, til det allerførste besøg skal I ikke have nogen officielle papirer, PPR-udtalelser eller diagnoser med. Besøget er helt uforpligtende og handler udelukkende om, at I kan se skolen, og vi kan lære hinanden lidt at kende. Det formelle papirarbejde tager vi først fat på, hvis I efterfølgende beslutter jer for at søge om optagelse.